Как писалось в прошлых статьях, свободные разработчики сварганили мультиплеерный мод для Just Cause 2.
Давным-давно, в далёкой-далёкой галактике… Меньше, писали мы уже про мультиплеер Just Cause 2, и по сей день я вам отвечу на пара вопросов.
— А что это? Что за мод?
Представьте: остров из одиночной игры, по которому бегают множество Рико родригезов, пробуя убить друг друга. Фактически, режима 2: ДМ и песочница, но всё сводится к тому, что тебя переезжает катер, в то время, когда ты летишь по небу на своём грузовике. В общем, делай, что желаешь. Доходчиво?
— Эй, Цянид, а из-за чего разработчики молчали с вестей и августа от них не было?
Да всё по причине того, что они трудились для вас, парни. И смогут с гордостью заявить: JC2-MP идёт Пар дешева в Стиме. А это значит, что вы имеете возможность добавить игру себе в библиотеку и присоединяться к вашим приятелям.
не смотря на то, что пар вправду идёт
— А как ключик-то взять?
Да весьма легко. Легко переходим по данной ссылке: http://www.jc-mp.com/keys/ и логинимся через Стим. Приобретаем заветный ключик, вводим его в стиме. В нижней левой части стима нажимаем кнопочку "добавить игру", позже "активировать через Steam", вводим собственный ключ и наслаждаемся игрой. Кстати, в случае если у вас нет лицензии, то ничего у вас не окажется, кусайте локти, берите одиночную игру.
— А что изменилось-то, Цянидка?
-Так, ну, самое основное, как говорилось выше, игра стала дешева в Стиме. И дабы это отпраздновать, разработчики поменяли интерфейс в меню. Другими словами окно настроек, браузер в игре и другое — всё это приспособлено под Стим. Возможно через него любимого присоединяться к игрокам. Изменяются и добавляются новые функции консоли. Её большой размер буфера 1024, а ветхие элементы удаляются. Реализованы новое основное меню, браузер серверов, функция стремительного коннекта, диалоговые окна для неточностей и меню паузы. Об обновлениях возможно весьма долго говорить, лучше вот вам полный перечень трансформаций на британском копипастну:
Перечень измененийNew Features:
Client
Base features
Added being able to join on other players through Steam
Console now scrolls to the bottom on the addition of a new item
Console now has a maximum buffer of 1024; older items are purged
Added client/dropzone as a place to drop in JC2-MP zip assets such as images
Improved hit detection considerably; almost all weapons willl correctly report attacker
Replaced D3DX image loading with ResIL, resulting in improved compatibility and a 3x speedup
JC2-MP is now initialized at start-up instead of at the main menu
Window title is now "Just Cause 2: Multiplayer Mod"
Implemented a main menu
Implemented a password dialog
Implemented a server browser
Implemented quick connect
Implemented a pause menu
Added modal dialogs for errors
Lua
Added LocalPlayerForcePulseHit so the air propulsion gun, etc can be suppressed
Added Image:Draw( position, size, uv1, uv2 ) to simplify operations
Added Model:GetTopology and Model:SetTopology to replace the argument to Model:Draw
Added a ref-counting system for the mouse cursor, fixing all bugs where the cursor would be invisible/visible for no apparent reason
Added a new syntax for Image.Create to allow creating assets from different sources
Added a VehicleCollide event for player vehicle and vehicle vehicle collisions
Added EscPressed не меньше
Added Game:FireEvent for firing JC2 events
Added missing entries to GameSetting enum
Server
Lua
Added Network:SendToPlayers( players, event_name, [args] )
Added PlayerAuthenticate event for when a player is authenticated by Steamworks
Shared
Base features
Implemented Steamworks
Added camera-relative streaming, making a spectator mode possible
Lua
Added World class to significantly simplify operations with virtual worlds
Worlds are automatically removed after module unload
Added Vehicle:GetTemplate and Vehicle:GetDecal
Added Vehicle:GetDriver
Added Vector:DistanceSqr, Vector:DistanceSqr2D, and Vector2:DistanceSqr
Added Scalar * Vector and Scalar * Vector2
Bug Fixes:
Client
Fixed crash where the local player’s parachute was used without checking for existence
Fixed crash where the character controller was used without checking for existence
Fixed minimap not following modified camera position
Fixed crash where players could crash upon entering a motorbike, or seeing someone enter a motorbike
Fixed bug where players could be stuck in the sitting animation while their vehicle was removed
Fixed bug where players could be entered into a vehicle at random
Fixed Properties exposed to Lua being incorrectly named
Fixed bug where drowning resulted in no respawn due to Player:GetHealth returning greater than 0
Fixed crash with Vehicle:SetHealth repairing tyres
Fixed bug where IsValid could return false for a LocalPlayer
Fixed bug where you could spawn with a SMG / grenade with an empty JC2-MP inventory
Fixed bug where bikes would spawn with the wrong colour on the fenders
Fixed crash where mouse ref could persist and attempt clean-up
Fixed Input:GetValue being completely broken
Fixed permanent Woet Time on start-up (bright cyan skies, completely blackened ground)
Fixed bug where mouse cursor clipping wasn’t applied correctly
Fixed being able to open the chat while the chat was invisible
Fixed bug where Rico would flicker in and out of existence due to model loading issue
Fixed crash when attempting to update the panel colours of an invalid game vehicle
Fixed crash when a nearby vehicle blew up and damaged the player
Fixed SetMass crash where the vehicle may not exist
Fixed crash on module unload resulting from GUI events not being removed
Fixed crash when Refcountable attempted to remove invalid refs
Fixed bug where weapons would have insanely high impulse values
Fixed Client:GetStreamedPlayers returning a table instead of an iterator
Fixed crash when player was subject to something in the world exploding
Fixed bug where Model vertex count was uninitialized
Fixed bug where you could go into an undead state if restored to full health from death
Fixed bug where Alt+F4 would pause game; now instantly closes game
Fixed bug where GWEN sliders would not update their bar from their value after layout
Fixed crash when disconnected during loading screen
Fixed bug where players who failed to spawn on your client would remain unspawned; the "ghost vehicles" are no more
Server
Added protection against creating a vehicle with an invalid model ID
Removed invalid weapons from valid weapons list
Modules can now fire registered events to themselves on load
Moved Player:EnterVehicle to the server
Fixed bug where a module was being kept alive by an unnecessary reference
Fixed crash when a non-existent module was loaded
Fixed the disabling of unoccupied vehicle respawn; was broken due to refactoring
Fixed crash upon destroying a world with a player inside of it
Fixed ambiguous message when ban list was missing
Fixed crash-on-close when cleaning up Worlds
Fixed invalid reporting of player count / max player count
Fixed crash-on-close when destroying the DefaultWorld
Fixed bug where overriden camera positions were ignored
Shared
Restricted network messages to 5 megabytes in size
Fixed potential crash with the no-argument version of Network:Send
Fixed crash when firing a registered event across modules with an expired pointer
Fixed invalid vehicle mass; mass is now server-authoritative; broken vehicle physics fixed
Fixed _init.lua not being loaded in subdirectories
Fixed missing vehicle names in vehicle name array
Other:
Client
Vehicle:SetHealth(>0.2) now removes fire and smoke particle effects
HSVColorPicker now uses a shader instead of per-pixel draw calls, resulting in an incredible performance boost
Vehicle:SetHealth(1) now restores wheels to normal condition
Removed F2 to connect
Server
Removed player death messages in server log; scripts can be used
Shared
Lua
Renamed PreClientTick/PreServerTick and PostClientTick/PostServerTick to PreTick and PostTick respectively
Сходу ясно, что разработчики не напрасно хлебушек едят, одних багов вон какое количество исправили.
Финальный бета тест пройдет во время с 7 декабря 2013 года по 14-е.
C вами был Цянидушка, семь футов под килем вам.
Сиквел легендарного в узких кругах GTA-подобного шутера Just Cause 2 спустился к нам с небес, что бы нести хаос в умы людей! Громадный арсенал, богатый живописный остров и автопарк, что…
Фанатский мультиплеер для Just Cause 3 находится в активной разработке
Создатели неофициального мультиплеера Just Cause 2 рапортуют об удачах в создании модификации для новой части игры. Игрокам обещают пара режимов игры и помощь пользовательских…
Бета мультиплеера Just Cause 3 уже у порога, регистрируемся заблаговременно
Потому, что Avalanche Studios не удосужилась украсить взрывную Just Cause 3 мультиплеером, разрабатывать его было нужно команде разработчиков-любителей-альтруистов, имемуемой Nanos GbR. По…
Обзор Just Cause 3: взрывное радость и немножечко демократии
Just Cause 3 – это лучшее, что было во всей франшизе о Человеке-Пауке. Таких полётов, для того чтобы пренебрежения физикой в общем и силой гравитации в частности, в «паучьей» теме не было ещё ни при каких обстоятельствах….
Бравый агент ЦРУ Рико «Скорпион» Родригес возвращается! Что, не очень-то рады? Очевидно — так как с первым своим возникновением в уникальной Just Cause Рико принес нам большое количество однообразия и скуки….